Actualment els ordinadors són un element més a l'aula, aquests però, poden ser utilitzats de moltes maneres. Aquí us en deixo unes quantes...
L'ordinador com a mestre
Els inicis de les TIC a les aules, als anys 70, van ser amb el model instructiu. Es volia aconseguir que l'ordinador expliqués i avalués, fes de mestre. Es van pensar programes que podien utilitzar l'ordinador com a mestre, tot el que el nen necessitava era dins l'ordinador, no calien els mestres. Cal apuntar que aquesta opció es va rebutjar i va quedar obsoleta.
L'ordinador com a alumne
Després va venir una opció més pedagògica basada en el constructivisme. El nen construïa el seu coneixement a partir de la interacció amb l'entorn, en aquest cas amb l'ordinador. L'alumne realitzava una feina, l'ordinador mostrava el resultat i a partir d'aquí l'alumne modificava allò que no estava bé.
L'ordinador com a laboratori
El nen fa un aprenentatge per descoberta, per experimentació. L'ordinador facilita al nen una sèrie d'eines. Un exemple serien els simuladors, enlloc d'aprendre a partir duna lliçó, el nen fa un aprenentatge amb què pot experimentar.
L'ordinador com a eina de treball
Aquest és el concepte més utilitzat. El nen pot crear a partir d'uns coneixements previs, el mestre fa la classe, explica, ensenya, argumenta... i quan els coneixements ja estan assolits utilitzen l'ordinador com a eina per a practircar-los.Ara s'està utilitzant molt aquest concepte accedint a la xarxa per a diverses utilitats.
Aquí us deixo una diapositiva on s'explica l'activitat "El Restaurant", del portal Edu365, que vaig realitzar amb la meva companya Anna Alcázar.
És molt importat que com a mestres fem un bon ús d'aquestes eines tant útils que tenim a la xarxa, és una manera de dur a terme un aprenentatge més significatiu amb els nostres alumnes. També és molt important que utilitzem d'una manera original i creativa els recursos en tecnologia que tenim a les aules. És molt fàcil utilitzar-los només com a suport però és molt important anar més enllà. Podem buscar activitats interactives, plantejar activitats a la xarxa, etc...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada