ANGLES

dimecres, 26 de desembre del 2012

S'acaba el semestre, s'acaba COED!

Sempre he volgut ser mestra i de la carrera de magisteri, n'esperava alguna cosa molt especial. Els dos anys de batxillerat em van cremar molt i esperava que començar la carrera fos un canvi positiu a la meva vida. Realment va per bon camí, la carrera m'aporta allò que durant un temps m'ha faltat, motivació per estudiar, estudiar allò que m'agrada i sempre ganes de més.

Ara que s'acaba un semestre i veig en perspectiva tot el que ha passat durant aquests mesos me n'adono que el temps passa molt ràpid, però que el que avança ràpid són també els nostres coneixements, les nostres capacitats i les nostres ganes de més.

Si miro la Xènia del dia 12 de Setembre i miro la Xènia d'avui, veig en ella un gran progrés. Parlant pròpiament de l'assignatura de COED, puc dir sense cap problema que cursar-la ha sigut molt positiu. He treballat conceptes que potser sempre havia passat per alt o que desconeixia.

Principalment hi ha dos conceptes clau:

1. El procés de composició escrita: Sempre he escrit com m'ha semblat, sense pensar massa si el text tenia una coherència interna o si el que escrivia estava del tot ben escrit. A COED he pogut tornar a aprendre a escriure, no a escriure lletra per lletra, em refereixo més al terme composar. He pogut aprendre des del principi, com si fos una nena petita, a escriure un text, passant pel procés de composició fins les característiques que ha de tenir aquest.

2. L'expressió oral: Sempre havia pensat que, perdoneu la modèstia, no ho feia gaire malament això de parlar en públic. Potser puc participar en una conversa sense cap problema, fins i tot puc llegir en públic i no topar-me amb gaire obstacles, però, en aquesta assiginatura he pogut veure que parlar en públic va més enllà i n'he aprés molt. He aprés que s'ha de saber transmetre i arribar al públic i que cal acceptar els teus errors per transformar-los en progressos. Potser si ara tornés a fer una recitació, com vam fer un dia a  COED, faria una recitació d'una nota molt més elevada a la que dec tenir ja que, hauria transformat els meus errors en els meus progressos.

Entendre plenament què és el llenguatge, els codis, oral i escrit, les habilitats lingüístiques...  són altres coses que he treballat durant aquest semestre però que, segons el meu punt de vista, queden englobades en els dos conceptes anteriors.

Per a que veieu de manera breu i concisa què s'ha treballat a COED us deixo un mapa conceptual on hi apareixen tots els conceptes

.
Us enllaço dues de les meves millors entrades:

1. El món de la descripció "Qui ets, tu?"

2. Va de codis

Per acabar dir-vos que no és un adéu per sempre, sols un adéu per un instant!

1 comentari:

  1. Xènia!

    M'ha semblat molt interessant el mapa conceptual que has elaborat sobre l'assignatura de COED, molt ben elaborat!

    ResponElimina